TOKYO, EMERGENCY TRIP - Reisverslag uit Osaka, Japan van robinvanderleest - WaarBenJij.nu TOKYO, EMERGENCY TRIP - Reisverslag uit Osaka, Japan van robinvanderleest - WaarBenJij.nu

TOKYO, EMERGENCY TRIP

Door: Robin van der Leest

Blijf op de hoogte en volg

25 November 2014 | Japan, Osaka

Op naar Tokyo voor een nieuw paspoort! Vorige week dinsdag kwam ik erachter dat ik wat problemen ga krijgen met mijn paspoort bij mijn trip naar Thailand, Cambodja en Vietnam. Het kwam er op neer dat ze me hier op het vliegveld in Japan niet eens laten boarden met dit paspoort. Wat mail contact met de Nederlandse ambassade gehad en de enige optie was om dezelfde week nog een nieuw paspoort te regelen daar. Makkelijker gezegd dan gedaan! Tokyo ligt hier namelijk 10 uur rijden vandaan met de nachtbus en ik moest natuurlijk ook gewoon naar school en werken.

Ik dacht heel even dat mijn trip naar mijn vriendinnen in Thailand niet meer door kon gaan maar met behulp van de liefste mama, opa & oma ter wereld, heb ik het toch allemaal kunnen regelen in Tokyo!

Dinsdag gelijk tickets geboekt voor de nachtbus die op woensdagavond vertrok naar Tokyo. Donderdagochtend kwam ik aan in deze enorme stad!!! Op zoek naar de Dutch Embassy dan maar. Na anderhalf uur reizen met de metro aangekomen bij de ambassade en alles zo geregeld eigenlijk.

Toen op zoek naar.. Capsule Inn Hotel Tokyo!! Ja ik heb echt in een capsule geslapen! Ik bleef twee nachten in Tokyo, omdat het niet mogelijk was om eerder terug te gaan met de nachtbus. Eigenlijk kwam dat wel goed uit want zo kon ik gelijk sightseeing doen in Tokyo.

Een paar ritjes met de metro verder en ik was aangekomen bij het Capsule hotel.
Ingecheckt en m’n spullen gedropt en gelijk de stad in gegaan!
’s Avonds terug naar het hotel en daar even bijkomen in de ‘woonkamer’.
Omdat er veel backpackers zitten leer je zo mensen kennen en aangezien ik alleen was, was dat natuurlijk wel fijn!
Die avond ben ik uit eten gegaan met een Australiër van het hotel en ’s avonds nog een karaoke bar opgezocht met 2 random Zweedse jongens die we tegen kwamen op straat. ’s Nachts weer terug naar het hotel voor mijn eerste nacht in de capsule! Prima geslapen, best comfortabel zelfs.
Ik had gekozen voor dit hotel omdat ik het toch wel graag een keertje mee wilde maken. In Tokyo hebben ze heeeeel veel capsule hotels en het is daar de normaalste zaak van de wereld.

De volgende ochtend kwam ik weer in de woonkamer van het hotel en daar zat nog een meisje die ook alleen was en de stad ging bekijken. We zijn toen samen op pad gegaan en hebben tempels gezien, het paleis van Meiji, vintage street, de bekende crossover en het electronic gedeelte. ’s Avonds uit eten geweest met de Australische jongens van het hotel en daarna pre drinks en naar een club!
’s Ochtends om 6 u de capsule weer in en 8 u weer op staan om naar de fishmarket te gaan! ’s Middags nog anime street gezien en daarna weer naar het hotel, spullen pakken en ’s avonds de bus terug naar Osaka!

Toen ik ‘s ochtends de bus uitstapte in Osaka kon ik niet meer lopen. Er zat een wondje op mijn voet door al het lopen en reizen in Tokyo. Het leek onschuldig maar er is dus schijnbaar een bacterie in gekomen waardoor mijn hele voet ontstoken is.
Mijn voet was opgezwollen en deed heel veel pijn. Ik wist even niet wat ik moest doen want ik moest na de nachtbus, nog 2 uur reizen naar huis. Als je niet kan lopen is dat een hele opgave!

Uiteindelijk zag een Japans koppel hoeveel moeite ik moest doen om te lopen (en waarschijnlijk de tranen in m’n ogen haha) en besloten mij te helpen. De jongen van t stel haalde z’n motor en heeft mij helemaal naar huis gebracht! Met de motor was dit nog een uur rijden! De Japanse mensen zijn echt zo sociaal en behulpzaam!

Zondag thuis gekomen en maandag weer naar school! Ik kon nog steeds niet echt zonder pijn lopen dus besloot om naar de school nurse te gaan.
Zij schrokken van mijn voet en zeiden dat ik onmiddellijk naar een ziekenhuis moest gaan omdat er dus een bacterie in zit en dit kon zich verspreiden naar mijn been. Het was nationale feestdag in Japan dus ik kon niet bij alle ziekenhuizen terecht. Uiteindelijk een stukje verderop naar een ziekenhuis gegaan met mijn begeleider van school en daar medicijnen en antibiotica gekregen. Nu dus even rustig aan en binnen een paar dagen zal t wel weer weg zijn!

Het was de trip naar Tokyo in ieder geval 100 procent waard!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Japan

6 maanden studeren aan de Momoyama University in Osaka, Japan.

Recente Reisverslagen:

25 November 2014

TOKYO, EMERGENCY TRIP

07 November 2014

Zuid-korea

30 September 2014

JAPANEASY LIFE

17 September 2014

LAND OF THE RISING SUN

08 September 2014

China en Japan

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1404
Totaal aantal bezoekers 3838

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 19 Februari 2015

Japan

08 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: